14 października 2019

"29 Sekund" - T.M.Logan



  Jestem świeżo po lekturze książki "Kłamstwa" autora T.M. Logana, dlatego od razu zabrałam się za kolejną książkę autora "29 sekund". Spodobał mi się ten styl pisania.  Poza tym o tej książce było naprawdę głośno jakiś czas temu, a moja ciekawość tylko wzrastała. Teraz gdy jestem po lekturze pierwszej książki, która była naprawdę świetna, mam pewne wymagania od autora i od drugiej książki.



   Sarah to młoda i mądra kobieta, która pracuje jako młodszy wykładowca akademicki. Jest również matką, i porzuconą przez ukochanego żoną. Nie ma życia usłanego różami ale ma dwójkę wspaniałych dzieciaków, otaczają ją przyjaciele zawsze chętni do pomocy oraz ojciec na którego zawsze może liczyć. To dzięki niemu daje radę pogodzić wychowywanie dzieci z pracą. Ma jednak problem. Ten problem to jej szef, który przez większość widziany jest jako wspaniały człowiek. Nie dość, że mądry to jeszcze ogarnięty, bezproblemowy, zawsze gotowy pomocy. Ma też i drugie oblicze, które poznają tylko wybrane przez niego osoby. Jest to oblicze molestującego okrutnika, którego ego jest większe niż on sam. Do tego po pijaku, co zdaża mu się dość często, staje się naprawdę wredny. Sarah to jego kolejna ofiara. Im bardziej i dłużej walczy tym jej sytuacja staje się coraz gorsza.
"Możesz odciąć się od problemu i uciec, aby by zacząć na nowo gdzie indziej. Możesz zaufać prawu i siłom, które kierują naszym współżycie. Ale możesz też stanąć do walki o swoje.:  
  Pewnego dnia na jej drodze staje dziewczynka, której kobieta ratuje życie. Jej ojciec uważa, że ma za to wobec niej dług do spłacenia. Proponuje jej pewien układ. Musi tylko podać nazwisko osoby, która ma zniknąć. Jest to układ jednorazowy. Bez możliwości odwrotu. Ona sama nie poniesie żadnych konsekwencji. 29 sekund to czas, po którym życie Sarah może całkowicie się zmienić. Wystarczy tylko nacisnąć zieloną słuchawkę na telefonie.

A co by było gdyby..?



   Zaraz po zakończeniu świetnego debiutu T.M.Logana "Kłamstwa", zabrałam się za drugą książkę tego autora "29 sekund". Muszę  jednak przyznać, że pierwszą czytało mi się o wiele lepiej niż tą drugą, mimo że autor nadal trzyma poziom. Tym razem książka jest o sztuce dokonywania odpowiednich wyborów, o nacisku osób  trzecich, o złych i dobrych uczynkach i o konsekwencjach tego wszystkiego. Właściwe postępowanie czy jednak oszukiwanie? Jedno i drugie może prowadzić do katastrofy. Zepchnąć nas na całkiem nową drogę życia. Z drugiej strony jeśli Ty nie będziesz walczył o swoje, nikt inny tego nie zrobi. A wręcz może jeszcze tylko zaszkodzić. Akcja toczy się momentami na tyle wolno, że aż się dłuży. Trudno mi było przejść przez takie fragmenty. Na szczęście nie ma ich znowu aż tyle, by czytelnik się znudził czy też zniechęcił do dalszego czytania. Główna bohaterka Sarah bardzo dobrze przedstawiona. Zmiany w jej nastawieniu przedstawione są bardzo subtelnie i dojrzewają coraz bardziej z każdym czytanym rozdziałem. Mimo tych kilku minusów książkę czyta się bardzo dobrze. Autor bez problemu potrafi wciągnąć w swój świat, gdzie rządzą półprawdy, manipulacje i oszustwa. Zakończenie zaś.. jak dla mnie zwala z nóg.


Daję jej 7/10


.......................
Rok wydania 2019
Liczba stron 336
Wydawnictwo Bukowy Las


58/2019

Książka bierze udział w Olimpiadzie czytelniczej



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz