20 października 2018

"Miasteczko Salem " - Stephen King

   Stephen King.. Zaczęłam go czytać w szkole podstawowej. Do dnia dzisiejszego nie wiem jednak dlaczego mnie tak zainteresował.  Pamiętam że bardzo chciałam dostać książke "Miasteczko Salem". I dostałam. Od rodzeństwa na gwiazdke. Do dziś pamiętam jaka byłam wtedy szczęśliwa, że ją mam. Było to jednak inne wydanie niż prezentowane na zdjęciu.
Niestety tamto gdzieś mi się zapodziało. Albo pożyczyłam i mi jej nie zwrócono 😔. Na pocieszenie utraconego egzemplarza kupiłam sobie nową . Uwielbiam tą książke. Nie mówię, że jest ona najlepszą powieścią Kinga. Ale do tej zawsze będę miała sentyment. Bo to jest ta PIERWSZA.
   Książka opowiada historię pisarza który przyjechał do małego prowincjonalnego miasteczka. Zaczynają się tam dziać dziwne rzeczy. Znikają dzieci. Znikają dorośli. A na szczycie wzgórza, w starym domu zamieszkali dziwni lokatorzy. Podejrzani lokatorzy. Z mnóstwem tajemnic, o których chcieliby wiedzieć mieszkańcy. Ale czy wyjdzie im na zdrowie, gdy już poznają tajemnice nowych mieszkańców??? Kilku śmiałków postanawia przeciwstawić się złym mocom które, jak się wydaje mieszkańcom, zapanowały w Salem.
   Książka doczekała się również dwóch ekranizacji. Powiem szczerze że widziałam tylko jedną i nie przypadła ona mi do gustu. Książka jest o wiele lepsza. Tym którzy jeszcze nie mieli do czynienia z tym autorem serdecznie polecam tą książkę jak i inne pozycje autora.

Daje jej 10 /10


......................
Rok wydania 2008
Liczba stron 524
Wydawnictwo Prószyński i s-ka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz