27 października 2018

"Trylogia Millenium" - Stieg Larsson.


    Pierwsza część trylogii trafiła w moje ręce całkowicie przypadkowo. Może trochę z ciekawości. Zakupiona z myślą że na pewno nie będzie aż tak dobra jak o niej mówili. Hmm.. cóż myliłam się. Po drugą i trzecią część poleciałam do księgarni jeszcze tego samego dnia gdy skończyłam czytać "Mężczyźni którzy nienawidzą kobiet ". Kolejne części zostały pochłonięte przeze mnie w równie szybki sposób jak poprzednia.
   Na stronach książek śledzimy losy głównych bohaterów czyli dziennikarza i wydawcę magazynu "Millenium" Mikaela Blomkvista, którego uwielbiają kłopoty. Oraz Lisbeth Salander tajemniczą dziewczynę, że sterczącymi włosami i jeżdżącą na motorze w czarnej skórze, która dodatkowo stroni od ludzi, potrafi wyszukać każdą najbardziej ukrytą informację i jest małomówna.
Tych dwóch bohaterów poznaje się w pierwszej części trylogii, gdzie razem zajmują się starą sprawą rodzinną pewnego bogatego jegomościa. W kolejnych tomach poznajemy dalsze losy ich niezwykłej przyjaźni. Mroczny klimat i wartka akcja utrzymana jest przez wszystkie trzy części.
   Cała trylogia jest rewelacyjnie napisana. Pełna świetnych opisów, rewelacyjnych bohaterów i spraw którymi się zajmują. Nie sposób oderwać się od lektury. Każda książka trzyma w napięciu do ostatniej kropki. Polecam.





Daje jej 10/10


.....................
Rok wydania 2011
Liczba stron cz. 1 634
                        cz. 2 700
                        cz. 3 784
Wydawnictwo Czarna Owca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz